My Melody Kawaii Lights Of Heaven ~~ DuNia PinGu ~~: Rindu Abah

Total Pageviews

MEMBER2 PINGUIENISE !!

Rindu Abah

Ya Allah ....... Rindu yang teramat sangat plus tak tertanggung rasanya rindu ini pada insan bergelar Abah ... 
Walaupon Abah dah takde depan mata ... kami semua rasa Abah dekat di hati kami ... sama macam dulu ... walaupon sekarang aku dalam ofis di kL ... rasa macam Abah ada je kat kampung tu tunggu aku balik hujung minggu ni ... 

Ya Allah tabahkanlah hati ku ini .... sayunye rasa setiap kali teringat .... Semoga Abah tenang di Sana disamping orang-orang yang beriman dan bertaqwa ....

Air mata??? 
tidak lagi berjuraian sama seperti saat Abah berada di ICU hospital dulu .. dah kering ke?? 
Hoho belum kering ... sesekali keluar juga air mata ni .... berlinangan bergenang di tubir mata pon sentiasa bila sebut pasal Abah ... tapi mungkin aku benar2 rehda dengan ketentuan Allah ini ... Aku redha dengan pemergian Abah ... aku puas hati dapat jaga Abah di saat akhir Abah di muka bumi ini ... even aku bukanlah orang terakhir yang ada di sisi Abah sewaktu Abah menghembuskan nafas yang terakhir ... 

Oh peritnya rasa ........ namun aku terima hakikat Allah lebih sayang Abah lebih dari kami semua sayang Abah .... Abah kembali kepada pencinta dengan tenang cukup membuatkan kami juga rasa tenang melihat Abah di hari akhir Abah ....

Hanya doa yang dapat aku titipkan buat Abah tidak kira usai solat atau di mana2 sahaja .... 
Surah Yassin aku alunkan setiap kali selesai solat ... Alhamdulillah ... sedekah buat Abah ... 

Sejak aku kembali bekerja minggu lepas selesai solat waktu sujud terakhir 
aku akan terbayang arwah Abah ... 
Abah memakai jubah puteh berserban memegang tasbih ...berdiri di tepi mimbar 
dalam sebuah masjid .... 

Ya Allah ... aku benar-benar memohon kepadaMu agar Abah di Sana 
adalah seperti apa yang terlintas di benak hatiku ... 

Hurmmm solat tak khusyuk barangkali keranasempat terpikirkan perkara lain ... 
Bukan niat memikirkan namun ia benar-benar terlintas saat itu .... 
Ya Allah ... apakah semua ini .... 

Apa pon aku mengharapkan yang terbaik buat Abah di Sana ...
Aku sayang Abah 
Mak sayang Abah 
Adik-adik sayang Abah ...
Semua sayang Abah .... 

Al-Fatihah buat Abah .......  

No comments: