My Melody Kawaii Lights Of Heaven ~~ DuNia PinGu ~~: ~ Jangan Tiru Macam Saya~

Total Pageviews

MEMBER2 PINGUIENISE !!

~ Jangan Tiru Macam Saya~


Citer dulu kala ...... 

Aku ni dilahirkan 2.81kg je weh ..it was 25yrs ago la ... hahaa nOw u dOnt ask me .. very sensitive ha ... 
Zaman kanak-kanak riang sampai lah hbs SPM ahkak mmg stOk tiang a.k.a papan je kOwt ... mmg tahap selim lah !! amek ko citer dulu-dulu la deyyy ...... !!!


Zaman Lepas SPM !! 

Lepaking kt umah acu sambil menatang Haris Aiman si CinonEt tu bagai minyak yang penuh kerana aku adalah pengangur tegar !! ko hado ???  hahaha 
Rutin harian aku ble waktu pagi minum MILO ... yes MILO ..minum MILO anda jadi sihat & kuat ... hahaha then aku mencekik sekeping roti canai yg amat enak bersama nasi lemak daun pisang yg berharga RM0.50 .. (korg pikir la sendiri size die besar mane ye) 
Waktu tengah hari memang aktiviti bermain bersama kanak2 itu sehingga aku lupa nak makan ... hahaha petang pOn masih bermain ... 
Apabila tiba waktu malam Acu balik masak ....... kekadang-kekadang je aku makan ... tp mcm kenyang je aku kan .. sbb minum MILO kot ... sbb kdg2 aku bedal MILO jgk tgh hari / petang ... 
So dalam keadaan begini berat aku maintain okey ... 49-51 / 52 ... 


Zaman Pekerjaan Pertama di ATC

Zaman ni aku masih kekal maintain hahaha ....... so zaman ni g keje bley syer pakai baju ngn acu ..klu yang menarik la ... bab makan mentedarah ....... aku makan 2 kali sehari je 
Pagi : breakfast itu wajib .. xkire la makanan spesis ape pOn aku bedal ... 
Lunch : Bedal Nasi la ape lagi ... tekak orang kampung kan ... kdg2 jela mkn mekdi or kepsi or bnde2 lain 
Maintain Lagi ...........  berat sama ye !!


Zaman 1st Study di PNC, Nilai

Ohh ini sangat dasyat !! 
7.00 am : Tapau karipap 3 ketul + nasi Lemak Daun pisang (RM1.00)
10.00 am : Belasah Nasi / Mee Maggie / Nugget / French Fries 
1.00 pm : Nasi / Mee Maggie ... Lagi !!!! 
5.00 pm : Kueh Mueh /Nasi Goreng/ Apa-apa yang boley di makan (Maggie) !!
10.00 pm : Nasi Goreng / Kuey Teow Goreng / Maggie ...... hohOiii mee maggie is no. 1 .....
Berat Naik 8kg okey dalam masa 2 mnggu je buat aktiviti macam ni ... sbb selepas pkl 5pm lps makan jer membongkang !!! aktiviti paling nikmat 


Kembali ke ATC

Sekembali ke ATC... eh ade yg perasan la ahkak put on weight !! great !!! jeans size 27 da xley pakai okey ... skirt size S da xboley pakai ... baju size XS dah xboley masuk !!! hebat ........... Arghhhhhhh stresss !!

One fine day : terjumpa Amoi kt blkg opis ... oo ini mesti mau jual barang ni ..... haha kan aku da kne attact ...mmg kne lah aku ... adess apekah ini ??

Oooo HERBALIFE !!! permulaan mengenali HERBALIFE .... yes dengan sgt excited nk kurus blk ahkak pOn try la ..... wOwwww amazing ha ........ total lost 10kg in 3 weeks ....... Oyeahhhh ....... I did it !!! 


2nd Study : KSKB Sg. Buloh   

Aku student okey ... no money no talk la ... how to consume HERBALIFE if u had no money ha ... oh myyyyyy sObssObs ...
Tak dapat minum HERBALIFE aku pOn dah tak dapat nk control food intake aku ... 
Eh lupe plak ... kt kolej aku ade KEDAI KAK TIPAH : Telor mata siram kicap is my peberet !! oyeahhhhhh yummeyhhhh !!! 
Getting Bigger ........... 
2nd Years @ KSKB berusaha okey nk throw all the lemakssss ...... so i DIET okey ...... menjaga makan ku dengan terancang ..... no NASI ...... only ROTI ... yes ROTI ...kdg2 aku bedal nasik jgk ... hoho 
Pastu ade plak la org yg kenalkan aku dengan PIL LAMI ....... ohhh ape itu ???
Pil Kurus la ... hahahaa hamek ko aku amek bnde alah ni uniform kne oter kiri kanan 2 inci !!! 
Kurus la sikit ...... hehehe 
Time practical kt Batu Gajah plak ... ohhh itu tdk terkawal ........ bulan puasa barangkali ... nafsu makan bila berbuka amat tinggi ... ohhh pity me .........


Zaman Lepak2 Tunggu Surat Posting

Ini zaman si CinOneT dah besar ... sekolah oredy ..... so duduk umah buat hape ??? okey makan + online + makan + online lagi + tido ............ hahaha 
Keep Slim jgk la ble dOk umah online haje kejenye .......... 


Zaman Kerja Di HOAG

Saya masih boleh memakai pakaian bersaiz M/L okey !!! bangga der .......... bangga taik kucing ko ... do sini ko kecikkan balik badan itu ........ !!!
Mak , keje sini byk masuk kuar utan ... dalam hutan xde makanan ... so akak boley keep selim kan mak .... nanti mesti boley jadi cm dlu kan mak ...... 
Oh sangat teruja nk selim !!! ahhaha 
Sape cakap dalam hutan xde makanan ??? ini masuk hutan bawak makanan stok seminggu utk 10 orang tapi barangnye mcm utk makan 20 orang hahahaa ......... 
Tak menjadi langsung idea nak keep Selim di HOAG !!! 

Okey dah keje kan skrg .... agk selesa n ada pendapatan yang lebih dari pekerjaan dlu ... so adela ongkos yg lebih utk dibelanjakan ke arah men'kurus'kan badan setelah ditolak2 utk perkara2 penting lain ......... 
hahaha mula la berjinak2 dengan pelbagai "Ubat Kurus" ...

Hahahhaa ............ Ko hengat dengan ko makan ubat kurus tu sume ko boley kurus dengan jayanye ke ? Jangan Mimpi la deyyyy !!!!!!!! 


P/s : Nanti i sambung story pasal "Ubat Kurus" di next entry okey :) 


No comments: